KET pažeidimai, naudojant šviesas

XenonSvarbi automobilio dalis – autosviesos. Tik teisingai naudojamos ir būdamos geros būklės jos leidžia vairuotojui saugiai dalyvauti eisme ir kitiems tą daryti padeda, o ne trukdo. Kokios yra dažnos klaidos, dėl kurių galima būtų ir baudą išrašyti.

Dienos šviesų nenaudojimas

Nuo 2011 m. Visoms motorinėms ir auto transporto priemonėms šviesiuoju paros metu, visais metų laikais, privaloma naudoti dieninį apšvietimą (galima įsigyti čia: https://www.autosviesos.lt/xenon-lemputes ) . Naujesnėse mašinose yra dieninės šviesos, kuomet silpnai šviečia vieni iš priekinių žibintų. Senesnės auto priemonės tiesiog įjungia artimųjų šviesų žibintus, ir tada šviečia ir mašinos priekis, ir galas. Jeigu matote kažką važiuojant dieną išvis be šviesų – pasignalizuokite šiai transporto priemonei, nes jai gresia bauda.

Tolimųjų šviesų žibintų naudojimas perjungiant ne laiku

Vienas kebliausių niuansų naudojant naktinį apšvietimą – tai tolimųjų ir artimųjų šviesų žibintų perjungimas. Nors tolimosios šviesos apšviečia net 150 m ruožą, automobilis privalo išjungti tas šviesas tuomet, kai tai trukdo kitiems. KET pažeidimais būtų galima laikyti:

– Priartėjus 140 m atstumu automobilį iš priešakinės juostos, vienas iš vairuotojų vis dar įjungę tolimųjų žibintų šviesas;

– Važiuojant paskui automobilį 145 m atstumu naudojamos tolimosios žibintų šviesos.

– Lenkiant automobilį naudojamos tolimosios žibintų šviesos dar jo pilnai neaplenkus.

– Jus lenkia automobilis, ir jūs naudojate tolimąsias žibintų šviesas net tada, kai kitas automobilis jus aplenkia.

– Naudojami tolimieji žibintai vingiuotame kelyje su kliūtimis, kur nesimato, kas bus už posūkio, o iki to posūkio likę mažiau kaip 150 metrų.

– Naudojamos tolimosios šviesos apšviestuose gyvenviečių keliuose.

Neteisėtas rūko žibintų naudojimas

Jeigu žmogaus priekiniai žibintai veikia, įskaitant kairįjį žibintą, tačiau jis esant geroms oro sąlygoms važiuoja su rūko žibintais, jis daro KET pažeidimą.

Blogas įspėjimas apie tolimųjų šviesų žibintų akinimą

Kiekvienas vairuotojas pasijaučia piktai, kai jį iš priekio ar galo akina tolimosios žibintų šviesos. Dažniausias atsakas – savų tolimųjų taip pat įjungimas, noras kirsti "akis už akį". Tačiau tokia reakcija yra taip pat KET pažeidimas. Ką turėtų daryti vairuotojas – tai važiuodamas lėtinti greitį ir įjungti avarinės signalizacijos apšvietimą.

Techninis šviesų išreguliavimas

Svarbu ne tik laikytis esamų KET reikalavimų, bet ir užtikrintai turėti gerą šviesų sureguliavimą. Reikėtų bent kartą per metus kreiptis į auto servisus ir sužiūrėti, ar šviesos gerai sureguliuotos. Kartais ir trumpųjų žibintų šviesos būna taip blogai sureguliuotos, kad atrodo, jog taip važiuojama su tolimųjų šviesų žibintais.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *